dissabte, de febrer 03, 2007

Un mal ciutadà



Reconec que sóc un mal ciutadà. Ahir no vaig apagar la llum de les 19h 55m a les 20h.

En Janí em diu: No te’n recordes que ahir a aquesta hora no érem a casa?. En Janí té raó. Ahir, a mitja tarda, varem agafar el cotxe i varem anar a passejar i a prendre un refresc a 50 km de casa. Per cert, al bar on érem cap a les vuit del vespre no van apagar res.

El que vull dir, Janí, li responc, és que si haguéssim estat a casa tampoc no hauríem apagat cap llum.

Ahir no vaig deixar de respirar en tot el dia. Respirant vaig llençar a l’atmosfera una mica més d’un kg de CO2

Ahir vaig gastar uns 700 grams de butà per afaitar-me, par dutxar-me i per cuinar. Gastant aquest butà vaig enviar a l’atmosfera uns 3 kg de CO2

Ahir vaig fer 100 km amb el cotxe. Com que no vaig córrer massa, vaig enviar a l’atmosfera uns 15 kg de CO2

Ahir vaig encendre dues bombetes i la tele des de que vaig arribar a casa fins que vaig anar a dormir. L’electricitat que vaig gastar va enviar a l’atmosfera uns 3 kg de CO2

Ahir vaig sortir sis vegades de casa. L’electricitat que vaig gastar fent servir l’ascensor va enviar a l’atmosfera uns 15 kg de CO2

Es a dir, que ahir vaig enviar a l’atmosfera un total d’uns 40 kg de CO2. El problema és que avui penso fer el mateix, i demà també.

I si fa fred, posaré una estufa elèctrica que enviarà a l’atmosfera uns 3 kg de CO2 cada hora que estigui endollada.

Es per això que sóc un mal ciutadà. Si fos un bon ciutadà, preocupat pel canvi climàtic, em dutxaria amb aigua freda, menjaria amanides per no cuinar, no agafaria l’ascensor, aniria al bar de costat de casa i, si fes fred, me’n aniria al llit. Així enviaria menys CO2 a l'atmosfera.

En canvi, si em trobés a l’altre costat dels Pirineus, hauria enviat a l’atmosfera, fent exactament la mateixa vida que aquí, la meitat del CO2 que el que he enviat aquí. I és que en aquest país tenim uns dirigents il•lustrats, com la senyora Narbona i el senyor Rodríguez, antinuclears primaris, que ens obliguen a ser mals ciutadans.