dissabte, de març 30, 2013

Benvinguts a la racionalitat


Allà cap el mes de setembre de l’any 2009, quan començaven les famoses consultes sobta la independència de Catalunya, vaig tenir ocasió de dir que la pregunta que es feia (Està d’acord que Catalunya esdevingui un estat de dret, democràtic i social, integrat a la Unió Europea?) em semblava esbiaixada. Deia que em sobrava això d’estat social, ja que no sabia de què es tractava, també l’adjectiu democràtic, que em semblava superflu, ja que ningú no podia assegurar que hi hauria democràcia per sempre a una Catalunya independent, però, i sobre tot, trobava que afegir-hi “integrat a la Unió Europea em semblava perfectament trampós. En efecte, suposem que Catalunya sigui independent i que no pugui entrar a la Unió. S’hauria de tornar enrere? Aquesta crítica a la pregunta la vaig fer des de el que, al meu parer, era racional.

Doncs bé, els amics d’ERC diuen ara que volen simplificar la pregunta de la consulta. Proposen preguntar: Catalunya hauria de ser un estat independent?. Aquí no hi ha trampa, la pregunta és clara. Benvinguts a la racionalitat.